هایما S8

جدید ترین خودروی هایما هایما S8

جدید ترین خودروی هایما هایما S8
  • جدید ترین خودروی هایما هایما S8

    جدید ترین خودروی هایما هایما S8 هایما اس 8 در سال ۲۰۱۹ از سوی هایما و سوار بر پلتفرم مشترک HMGA (پلتفرم جهانی هایما/مشترک با مینی‌ون 7X) بنا شد. در نتیجه این کراس‌اوور از دیدگاه طراحی و ویژگی‌های رفاهی، رقیب نوینی در بازار کشور به حساب می‌آید.

    پیشرانه در نظر گرفته شده برای هایما اس 8 در قدرتمندترین نسخه ممکن، مدل ۱.۶ لیتری تزریق مستقیم توربو و گیربکس اتوماتیک شش سرعت (مشترک با برترین پیشرانه عرضه شده بر هایما 7X) است.

    البته صحبت از عرضه گیربکس هفت سرعت دو کلاچ (7DCT) نیز برای این خودرو مطرح شد، اما هنوز در بازار جهانی با این جعبه دنده عرضه نشده است.

    اگر قرار باشد 8S در بازار داخلی ایران به مصاف رقبایی چون فونیکس تیگو ۸ پرو برود، به این پیشرانه قدرتمند و گیربکس دو کلاچ پیشرفته نیاز خواهد داشت.

    هایما اعلام کرده است که به منظور هماهنگی با پیشرفت صنعت خودروسازی جهان، قصد دارد تا S8 را در نسخه هیبرید با پیشرانه ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربو ۱۴۰ اسب بخاری و موتور الکتریکی (احتمالا ستاپ مشابه با هایما 6P)

    نیز به بازار جهانی عرضه کند که بدون تردید نسخه اقتصادی‌تر و کم‌مصرف‌تر به حساب خواهد آمد.

    نقش چینی ها در بازار خودرو

    به صورت کلی باید بیان کرد که چینی‌ها در حال ارتقا تکنولوژی تولید و جایگزینی پیشرانه‌ و گیربکس‌های پیشین به کار رفته در محصولات خود هستند. در نتیجه از این پس شاهد حضور خودروهایی در بازار کشور خواهیم بود که با محصولات قدیمی تولید داخل، از دیدگاه توان فنی زمین تا آسمان تفاوت خواهند داشت.

    نمای جلو 8S از جلوپنجره نگینی (چیزی شبیه به جلوپنجره کهکشانی فونیکس) بهره می‌گیرد که با چراغ‌های روشنایی در روز باریک LED و تریم کرومی احاطه شده است. مجموعه سیستم روشنایی اصلی خودرو در دو گوشه سپر و در شکافی مثلث مانند قرار گرفته‌اند که از دیدگاه طراحی، سیاستی است که اولین بار از سوی خودروسازان جهانی نظیر جیپ چروکی، سیتروئن C4 کاکتوس و نیسان جوک به اجرا درآمد.

    طراحی خودرو در بازار خودرو های چینی

    این سبک طراحی به دلیل محبوبیت جهانی، خیلی زود به خانواده محصولات برندهای خودروساز چینی راه یافت. از این رو باید این نوع طراحی را به سایر خودروسازان چینی نظیر MVM X22 Pro مدیران خودرو و حتی KMC K7 کرمان موتور بسیار نزدیک و شبیه دانست.

    با این وجود استفاده مهندسی شده از تریم مشکی رنگ پلاستیکی بر دامن خودرو، مخصوصا بر طاق گلگیرها و همچنین استفاده از خطوط ساده اما تیز در نمای جلو، هایما اس 8 جلوه اسپرت‌تر نزدیک به خودروهای سواری دارد تا شاسی بلند.

    نمای جانبی بدنه دو خط بیرون زده نیمه کاره را به نمایش می‌گذارد که جلوه پیچیده‌تری به این زاویه می‌بخشد. البته نباید فراموش کرد که حد فاصل ستون C و D نیز شباهت زیادی به لکسوس RX نسل کنونی دارد که با داشتن رنگ مشکی، ساختار پنجره‌ها را از سقف و بدنه خودرو جدا می‌کند و ظاهری دو رنگ به خودرو می‌بخشد.

    نمای انتهایی از مجموعه چراغ های تمام LED پیوسته‌ای تشکیل شده است که در تاریکی شب جلوه جذاب و قابل شناسایی به همراه دارند. شکاف دو گوشه بدنه در بخش انتهایی نیز با پیروی از سبک طراحی بخش جلو خودرو به اجرا درآمده است و همخوانی میان دو بخش ستودنی است. مخصوصا آن که دو سر اگزوز کرومی مختلف الاضلاع خودرو کاملا واقعی و به دو سر اگزوز مجزا خودرو متصل است. خوشبختانه چینی‌ها نیز کم کم از خیر طراحی سر اگزوز مجازی و غیر واقعی گذر کرده و به سراگزوزهای واقعی روی آورده‌اند.

     

    امتیاز شما به ما

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۵ رای