بررسی خودرو اچ سی کراس

مشخصات فنی و ظاهری اچ سی کراس

مشخصات فنی و ظاهری اچ سی کراس
  • مشخصات فنی و ظاهری اچ سی کراس

    دانگ فنگ یکی از چهار خودروساز بزرگ چین است مشخصات فنی و ظاهری اچ سی کراس که سابقه تولید خودروهای سواری، اتوبوس و خودروهای تجاری و قطعات خودرو را در کارنامه خودش دارد. این شرکت در سال ۱۳۹۵توسط ایران خودرو با محصول H30 Cross (اچ سی کراس) وارد ایران شد.

    این کراس اوور کوچک با موتور ۱.۶ لیتری پژو با کد TU5 قدرت داده شده و دقیقا همان موتوری است که روی ۲۰۶ تیپ ۵ گذاشته شده است و ایرانیان به خوبی با آن آشنایی دارند و آن به این خاطر است که دانگ فنگ شریک تجاری پژو است.

    در این متن می خواهیم اچ سی کراس را به شما معرفی کنیم که در ایران به عنوان یک کراس اوور شناخته می‌شود. شاید نتوان اچ سی کراس را یک خودروی به‌روز دنیا نامید، اما در مقایسه با سایر محصولات ایران‌خودرو برخی ویژگی‌های ایمنی و تجهیزات رفاهی باعث به‌روزتر‌ بودن این محصول نسبت به سایر تولیدات این شرکت شده است.

    مشخصات فنی اچ سی کراس

    دانگ فنگ اچ‌ ۳۰ کراس به پیشرانه‌ی نام‌آشنای TU5 مجهز است. حجم این پیشرانه ۱.۶ لیتر و توان خروجی آن ۱۰۵ اسب‌ بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور تولیدی آن برابر با ۱۴۲ نیوتن‌متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است. تمامی قدرت تولیدی توسط جعبه دنده‌ی اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

    جعبه دنده‌ی نسخه‌ی اتوماتیک از نوع ۴ سرعته به نام استپ گیت و ساخت کمپانی AISIN ژاپن است. این جعبه دنده ۳ حالت رانندگی دارد که شامل اسپرت، برفی و حالت O/D یا نگه‌دارنده‌ی دنده است. در بعضی کشورها این جعبه دنده حالت تیپ ترونیک نیز دارد که در این نسخه‌ها حالت رانندگی O/D حذف و حالت تیپ ترونیک جایگزین آن شده است.

    طراحی ظاهری و بدنه اچ سی کراس

    هنگامی که از زاویه روبرو به این خودرو نگاه می‌کنید، چهره‌ای نسبتا متناسب را نظاره گر خواهید بود. چراغ‌های جلو از سایز تقریبا بزرگ و کشیده‌ای برخوردار هستند و چینش اجزای داخلی آنها نیز به گونه‌ای است که روشنایی در روز (دیلایت) و چراغ راهنما را به صورت یکپارچه درون خود جای داده‌اند.

    جلو پنجره پهن و کشیده این خودرو از طراحی ساده‌ای برخوردار است و به جهت کاهش این سادگی، طراحان دو نوار پهن کرومی مشبک را که در وسط از هر دو طرف لوگوی دانگ فنگ تا کناره‌ها امتداد یافته‌اند، به سطح داخلی جلوپنجره اضافه نموده‌اند.

    استفاده از رنگ مشکی برای پر کردن فضای خالی مابین اضلاع کرومی جلوپنجره تا کاسه چراغهای جلو نیز در بزرگتر جلوه دادن جلوپنجره موثر بوده است.
    بخش زیادی از سپر جلو توسط پلاستیک مشکی رنگ به تسخیر درآمده و جایگاه‌های دایره‌ای فرم مه شکن‌ها با حواشی کرومی خود، در این ناحیه قابل تشخیص و تمیز دادن هستند.

    یک هواکش بزرگ ذوزنقه شکل نیز در بخش میانی-پایینی سپر تعبیه شده تا هوای مورد نیاز سامانه خنک کننده را تامین نماید. در زیر این هواکش نیز یک دیفیوزر نقره‌ای رنگ جاسازی شده که جلوه خوشایندتری را برای نمای روبروی h۳۰ کراس پدید آورده است.

    در نمای جانبی دانگ فنگ h۳۰ کراس، رنگ‌ مشکی در بخش های مختلف نمای جانبی به چشم می‌خورد؛ از فریم پنجره‌ها گرفته تا بخش پایین این نما که توسط پلاستیک سیاه رنگ، از سپر جلو گرفته تا قوس گلگیرها و ناحیه رکاب خودرو پوشانده شده است.

    سایز شیشه‌های جانبی اندکی کوچک به نظر می‌رسد و میله باربند سقفی به همراه آنتن معمولی و اسپویلر روی شیشه عقب در این نما قابل مشاهده است.
    دو خط حجم دهنده که یکی از میانه چراغ‌های بزرگ عقب تا روی ضلع بالایی کاسه چراغ جلو و دیگری در امتداد دستگیره درب‌ها، از چراغ عقب تا انتهای درب جلو، کشیده شده‌اند تا نمای جسورانه و عضلانی‌تری را به این خودرو اعطا نمایند و از سادگی آن بکاهند.

    در نمای عقب اچ سی کراس، اولین نکته ای که معمولا توجه انسان را به خود جلب می‌کند، کشیده شدن چراغ ها تا نزدیکی سقف و در کناره شیشه عقب خودرو است که پیش از این در برخی محصولات ولوو نیز دیده شده است.

    چراغ‌های عقب به صورت یک تکه طراحی شده و درب صندوق را تحت تاثیر قرار نداده‌اند. شیشه عقب سایز نسبتا کوچکی داشته و یک اسپویلر به همراه نوار LED، در بالای آن قابل مشاهده است.

    در بخش فوقانی محل نصب پلاک یک نوار کرومی به جهت زیباتر نشان دادن این ناحیه تعبیه شده است. بخش پایینی سپر نیز توسط پلاستیک سیاه رنگ پوشش داده شده که در قسمت میانی آن یک برجستگی به فرم ذوزنقه و مشابه گارد محافظتی برخی خودروهای شاسی بلند که توسط شرکت های تیونینگ بر روی سپر خودروها نصب می‌شود، قابل مشاهده است

     

     

     

    امتیاز شما به ما

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *